Medisin

Livet er ikke bare-bare. Ikke for noen, ei heller for meg. Men jeg har mine medikamenter som hjelper meg på vei. 

Noen i pilleform. 

Men de viktigste, de handler om tur. Om frisk luft, sekk på ryggen, og fjell så langt øyet kan se. 

Forrige helg fikk jeg blant annet endelig gått den berømte Besseggen, selveste E6’n i Jotunheimen. Jeg kan forstå at mange går den. En relativt lett tur, med fantastisk utsikt. I allefall så lenge været er så bra som det var da jeg trasket over der. 

Se – så fint! Akkurat sånn så det ut:  

 

Og nå er jeg på vei til fjells igjen. 

Hit:  

 
Og hit:  

 
Hhv. Romsdalseggen og Trollveggen-massivet. Det skal regne katter og hunder, men vi skal nok få noen fine turer likevel. Målet er at alle i allefall overlever. Blir så mye styr for DNT om jeg, som turleder, driter meg ut sånn skikkelig. Så det får vi unngå. Bra blir det uansett. Fjellet er alltid bra! 

2 thoughts on “Medisin

  1. fjellet ❤ det kurerer ALT. jeg har aldri hatt det så bra som da jeg var på tur i 3 uker i strekk i sommer og sov i telt og gikk med sekk. det var ikke på fjellet engang, men mest i skog og på sti. det er akkurat sånn jeg vil leve, alltid. ser du på eventyrjentene? tenk å ta seg et helt år med fri bare for å dyrke utelivet.

    Liked by 1 person

  2. Kjære Mari.

    En altfor sen takk for kommentaren din. Jeg så også på eventyrjentene, og har i høst hørt foredrag av de alle sammen, faktisk. Det inspirerer virkelig!

    Noen ganger har jeg lurt på om x antall måneder på tur hadde gjort meg frisk. På tur MÅ man liksom ta vare på kroppen. Problemet er vel å fortsette å gjøre det når man kommer hjem igjen. På samme måte som etter en innleggelse. Det er jo da jobben virkelig starter. Men nå skriver jeg meg litt bort..

    Takk igjen for kommentar, Mari. Håper du har vært mer på tur siden i sommer, og at du har gode dager ❤

    Like

Leave a Reply

